måndag 24 juni 2013

mycket som händer

Hejsan,
Nu har det gått ett tag igen.
Men de är för det har varit mycket och tänkarna snurrar och det gör det fortfarande.
1 Juli slutar jag mitt jobb, bästa arbetskollegorna man har haft och älskar jobbet.
Men de är tråkigt de som händer när de behöver varsla folk.

Idag är det första dagen jag verkligen känner "fyfan för att bli av med jobbet."
Jag kommer krypa på väggarna, men som tur är så kan jag bara fokusera på körkortet nu och jag SKA ha det jävla körkortet!

Lite gott att få sluta då det har varit en för jävlig tid på jobbet det senaste året men arbetstiderna.
Har alltid älskar jobbet och mina arbetskollegor men schemat, herregud säger jag. Det har verkligen inte varit bra. Bättre schema kunde man få.

Men nu är det körkort som gäller , sen ska hoppas jag på att få ett dagtids jobb framöver då jag inte vill jobba 3 skift på ett tag.
Känner att jag vill kunna vara hemma på eftermiddagarna / kvällarna och bara strosa runt hemma och städa plocka iordning, måla, inreda. Allt de jag vill ha tid med att göra som jag inte har haft tid att göra när jag har jobbat häcken av mig. Så jag hoppas på ett dagtids jobb på nästa jobb :)


Tankarna snurrar iaf vad man vill jobba med när man blir stor. Men jag har märkt de att folk jobbar med saker för att pröva. Man vet aldrig vad man vill jobba med , i hela mitt liv kommer jag nog alltid undra vad jag vill bli när jag blir stor.  Som en person sa till mig på ett möte, " Jag pratade med en som var 55 år och skulle söka jobb och han sa att han inte visste vad han skulle bli när han blir stor ".
Vissa folk vet redan vad de vill bli när de växer upp, men jag är en person som inte vet vad jag vill bli förutom en sak och de är att resa runt till olika länder / städer för att kolla på massa se värdigheter och bara se hur resten av världen är. Och det har alltid varit min dröm.

Nu babblar jag på  och ser att klockan redan är 5 i 1. Borde lägga mig och sova då det blir en heldag med hjärtat i vänersborg i morgon.

Har även betalat mina räkningar också (Y).

Kram Emma


 


2 kommentarer:

  1. Hjärtat du gör helt rätt att fokusera på ditt körkort! Det kommer att ta dig ut i stora vida världen! Åh! ...du...... Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli ! :))
    Älskar dig ❤ kraaam mamma..

    SvaraRadera
  2. Hjärtat du gör helt rätt att fokusera på ditt körkort! Det kommer att ta dig ut i stora vida världen! Åh! ...du...... Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli ! :))
    Älskar dig ❤ kraaam mamma..

    SvaraRadera